Режим работы электродвигателя S1 и S6 – чем они отличаются?

Режим работы ассинхронного электродвигателя определяет допустимое количество его включений / выключений в заданную единицу времени. Обычно режим работы электродвигателя указан на шильдике электродвигателя.

В нашей практике продаж электродвигателей наиболее часто покупают электродвигатели с режимами работы S1 и S6

Режим работы электродвигателя S1

S1 – продолжительный режим работы. В этом режиме работа электродвигателя производиться с постоянной нагрузкой достаточно продолжительное время.

Другими словами, один раз включили электромотор и электромотор  работает продолжительное время ( больше 10 минут) 

Режим работы электродвигателя S6

S6 – перемежающийся режим работы. Последовательность одинаковых циклов работы двигателя, при которой каждый цикл состоит из периода работы с постоянной нагрузкой и периода холостого хода.

Тепловой режим двигателя в периоде работы с постоянной нагрузкой не достигает установившегося значения. Продолжительность нагрузки (ПН) 25, 20, 40 и 60%. Продолжительность одного цикла принимают равным 10 мин.

Относительная продолжительность нагрузки определяется по формуле ПН = N/(N+V) 100,  где N – время работы, V-время холостого хода.

Мощность двигателя в режиме S6 есть пиковой мощностью, она больше мощности в режиме S1.

Рассмотрим пример. Однофазноный асинхронный электродвигатель АИРЕ80С4 1,5 кВт 1500 об/мин  имеет на бирке режим работы: S6 – 60%. Это значит, что такой электродвигатель должен работать не более 6 минут под нагрузкой 1,5 кВт, а потом 4 минуты “холостого хода”. 

 

Режим работы однофазного электродвигателя - магазин Парад, Житомир, (067)1717147

 

Электродвигатель, у которого на бирке указан режим работы электродвигателя S6,  можно  эксплуатировать в режиме S1,  но на меньших мощностях.  

Для нашего примера однофазный электродвигатель АИРЕ80С4 в режиме S6 – 60%  будет развивать мощность 1,5 кВт (что и указано на бирке),  а в режиме S1 (то есть при постоянной работе) –  примерно 1,2 кВт.

 

Удачной работы!
Александр Коваль
(067)1717147

Купуйте електродвигуни у нас. Ми допоможемо підібрати електродвигун під необхідні умови роботи.
Наш телефон : (067)1717147

4 коментарі

  1. Андрій

    Скажіть будь ласка, хочу поставити двигун білоруського производства АИРЕ80С2 у3 2,2квт 3000 об. на компрессор зил 130. Тойсть він буде працювати під нагрузкою постійно ну за 4 хвилини я думаю накачає , ну і не буде холостого ходу 6 хвилин.

    Є смисл його ставити? не згорить?

    Відповісти
    • Александр Коваль

      Все може бути. 🙁 🙂

      Як я зрозумів, на компресорі електродвигун раніш не стояв. Якщо це так – то перевірка тільки експериментальним шляхом – справиться мотор чи ні.
      В процесі роботи обов’язково контролюйте ток споживання електродвигуна. Якщо ток буде більше, ніж той, що написаний на шильдіку – то тоді мотор згорить через деякий час. Контролюйте ток або вручну амперметром (кліщами), або поставте захист – наприклад, магнітний пускач з тепловим реле, попередньо настройте поріг відключення теплового реле рівний номінальному току мотора (http://wp.electrostal.com.ua/kak-podklyuchit-odnofaznyiy-elektrodvigatel-k-seti-220v-cherez-magnitnyiy-puskatel/ та http://wp.electrostal.com.ua/kak-podobrat-teplovoe-rele-dlya-zashhityi-elektrodvigatelya/ ). Але пускач з реле коштує гроші – для такого мотора десь до 1000 грн
      Тому як на мене – варто підключити мотор до компресора, підключити мотор до електромережі, взяти кліщі, обхватити кліщами фазний провод, включити мотор – і побачите результат – якщо компресор почне працювати, дивіться на ток споживанн мотором – по току буде ясно як нагруженний мотор. Номинальний ток споживання вказано на шильнику мотора, по моему для 2,2 кВт – це десь в районі 14А.
      Якщо мотор не запуститься – нічого страшного зазвичай не відбувається, – за пару секунд мотор не згорить. Правда, якщо в нього немає міжвиткового замикання.
      А провірити це можна попередно запустити мотор на холостому ходу.
      Отже, алгоритм експерименту слідуючий (як на мене):
      1. Підключаемо електромотор до електромережі без підключення компрессора, тобто на холостому ходу, Включаємо, міряємо кліщами ток, перевіряємо напрям обертання валу, пересвідчуємось що з двигуном все гаразд
      2. Далі підключаємо мотор до компресора. Включаємо. Якщо компресор запустився – міряємо ток, зрівнюємо з номінальним. Якщо ток меньше номінального – все оК (цей мотор може працювати в режимі S1 – але з потужністью 1,8кВт http://wp.electrostal.com.ua/kakoy-pravilno-vyibrat-elektrodvigatel/ )!
      Якщо ток рівний – тоді 4 хвилини. Якщо компресор не запустився – значить потужності мотора маловато: або більш потужній мотор , або потрібно добавляти пусковий конденсатор. Якщо все таки запустився, але ток мотора перевищує номінальний – тоді і конденсатор не допоможе – потужності мотора для комперссора малувато. Наприклад, тоді потрібно китайські мотори на 3 кВт (споживають вони 18,2А). Або ж 3-х фазний…

      Удачі.

      Відповісти
  2. Руслан

    Скажіть будь-ласка який потрібно двигун Білоруського виробника для потужного комбінованого верстата по дереву(рейсмус ширина вала 35 мм, фрезер ).

    Дякую.

    Відповісти
    • Александр Коваль

      Чесно скажу – не знаю. 🙁 А раніше на верстаті був єлектродвигун? Якщо так – беріть аналог. Якщо ні, пошукайте подібний верстат у ваших колег і хай підкажуть Вам потужність і оберти єлектромотору. Щодо режиму роботи такого єлектромотора на Вашому верстаті – якщо обробка може бути більше 4-х хвилин, а наступна – раніше, ніж за 6 хвилин – то я би не брав S6-40%, краще S1. Щодо потужності – якщо є змога використовувати трьохфазний електродвигун – то це є краще, ніж однофазний. Наприклад: однофазні електродвигуни мають пусковий момент майже в 2 рази меньший, ніж робочий – тобто під час запуску зусилля на валу буде в 2 рази меньше, ніж коли єлектродвигун розженеться. В трьохфазних навпаки – пусковий момент вищий за робочий. Також однофазні електродвигуни мають максимальну потужність 2,2 кВт, інколи 3 кВт (виробництва Китай).
      Так що в повній мірі пока не можу дати Вам пораду. 🙂

      Відповісти

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Share via
Call Now Button
Send this to a friend